Verksamheten i Bälinge hbf 2023.

Under kommande verksamhetsår kommer vi att fortsätta underhållet vid Tegelkällan och Skinnartorpstugan. Gräsytor och rabatter skall omhändertas. Väggen bakom scenen i Tegelkällan är under renovering. Den södra gavel med eternit är missfärgad och behöver målas om. Brandtrappan är åtgärdad med slipning och målning. Köksstolarna skall kläs om. Vid Skinnartorpstugan skall inventarier i stugan och bodarna rensas och ställas i ordning.
Planerade aktiviteter för året är ännu inte fastställda, men skärgårdsmarknaden är fastlagd till 9 juli. Vi planerar två torpgrundsvandringar, en till Daltorp och Kärrshagen och en till Stäkshålet och Nynäs brygga. Vi återkommer när schemat för årets program är spikat.

Sören Tylstedt
Ordförande