Årsmötet 2021

Årsmötet genomfördes i år digitalt. Vi var ett 30-tal deltagare i olika åldrar ända upp till + 90 år. Även medlemmar bosatta i andra delar av landet deltog.

Naturligtvis kan inget ersätta ett fysiskt möte. Därför är vår plan att inbjuda till en träff på Tunet i sommar, såvitt pandemin tillåter det.

Vid årsmötet beviljades styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2020. Den nya styrelsen som valdes utgörs av samma personer som tidigare , men med lite bytta roller. Ewa Eriksson och Anna-Karin Ehn återvaldes som ordförande respektive sekreterare. Göran Lundgren avsade sig uppdraget som kassör och Lars-Göran Jönsson som tidigare varit ersättare valdes som ny kassör.

Styrelsen planerar för genomförande av de traditionella evenemangen och även en del andra aktiviteter, förutsatt att pandemin möjliggör detta. Redan nu kan vi dock konstatera att firandet av valborgsmässoafton måste ställas in. Vi återkommer kontinuerligt med info om aktiviteter. Följ oss här på hemsidan eller på facebook.

Alnö Hembygdsförening

Skapad av: Liselotte Andersson (2021-03-31 08:35:36) Kontakta föreningen