Årsmötet samlade ca 15 personer och genomfördes enligt dagordningen. En ny styrelse valdes med Ewa Eriksson som ordförande och avgående ordförande Johan Löfqvist avtackades. Mer information om vilka som ingår i den nya styrelsen hittar Du under fliken "styrelsen" på denna hemsida.

Mötet avslutades med att Maria Törby-Fyhr, som är föreningens arkivansvariga, berättade om sitt arbete med Bygdeband och digitalisering av gamla foton och dokument. Vi avslutade sedan kvällen med fika och en stunds uppskattad musikunderhållning av familjen Rinander-Olausson.

Den nya styrelsen har haft sitt första möte och arbetar utifrån att tidigare planering av aktiviteter som finns i årsskriften ska kunna genomföras. Vi gör dock kontinuerligt överväganden med hänsyn till Folkhälsomyndighetens råd och just nu är det mest troliga att firandet av sista april på Tunet ställs in.

Följ oss för mer information här på hemsidan och på Facebook

Alnö Hembygdsförening

Skapad av: Liselotte Andersson (2020-03-29 19:27:46) Kontakta föreningen