Hembygdsföreningen hälsar dig välkommen i en skön atmosfär. Vi driver caféverksamhet under sommaren och här kan du få en kopp nykokt kaffe och hembakt fikabröd eller nygräddad våffla med sylt och grädde.

Här finns också gamla föremål, en permanent fotoutställning och försäljning av ortens hantverk, böcker och skrifter som berättar om svunna tider, glass, vykort, tombola med mera.

Kring Hembygdsgården som ligger vid Lilla Luleälv finns det fina skogsstigar, där man kan ströva omkring och vara nära naturen. Det är också nära till älven och bad i spegeldammen.

Vuollerims Hembygdsgård är öppen alla dagar under sommarmånaderna.

Under 2018 kommer Hembygdsgården och den Historiska Telegrafen att renoveras med stöd av EUs landsbygdsprogram och Länsstyrelsen i Norrbotten. Bland annat ska taket på Hembygdsgården bytas, samt skorstenar, tak och fasad på Historiska Telegrafen renoveras. På detta vis bevaras två av Vuollerims äldsta och kulturhistoriskt intressanta byggnader för framtiden.

Vuollerims Hembygdsförening

Skapad av: Vuollerims Hembygdsförening (2012-05-15 14:55:40) Kontakta föreningen
Ändrad av: Vuollerims Hembygdsförening (2019-03-05 10:12:13) Kontakta föreningen

 Murjeksvägen 33 96270 Vuollerim