Arne Nilsson, en av ägarna, ser fram emot att återinviga matvarubutiken.

I Vistträsk har vi sedan en tid varit utan livsmedelsbutik. Nu är det snart dags för nyöppning av lanthandeln! Detta sker i Nilssons regi; Nilssons bygg AB har köpt och renoverat fastigheten där tidigare butiken fanns.

Under februari/mars beräknas livsmedelsavdelningen slå upp portarna!

För att butiken ska få så bra start som möjligt, har man sammanställt en enkät. Den finns att hämta och fylla i inne i butiken, men går även att ladda ner och skriva ut själv hemma. Om du ska lämna den när butiken har stängt finns en blå postlåda vid entrén där du kan lägga dina svar.

Detta ligger naturligtvis i byns intresse; en levande by behöver en livsmedelsbutik. Det finns också öppningar för ytterligare serviceverksamhet, skriv i enkäten till Nilssons och berätta vad du tycker är intressant att kunna göra; köpa frimärken, hämta paket, låna internet eller annat. Dina behov är viktiga.

ENKÄT FÖR NEDLADDNING

Läs mer om övertagandet av butiken (oktober 2013)

Vistträsk Byaförening

Skapad av: Vistträsk Byaförening (2014-02-19 10:30:21) Kontakta föreningen