Det är mer än 6 år sedan planeringsarbetet startade. Utredningar om markägare, tillstånd från olika myndigheter, vattendom, provborrning, servitut, finansieringsfrågor mm. Ja det var mycket som skulle behandlas innan vi fick det slutliga beskedet från mark- och miljödomstolen i september 2019, att det var klart att starta byggnationen. Alla instanser har hela tiden varit positiva till en ny bro men ändå har det tagit tid. Så när nu bron står klar på sin plats är det med stor glädje och tillfredsställelse som vi nästan kan sammanfatta resultatet. Nu återstår bara att finansiera hela projektet. Vi har fått många bidrag både från kommunen, företag och privatpersoner och Artic Crane som tillverkat bron har lämnat en lång kredittid på slutbetalningen. Men det saknas fortfarande 3-400 000 kr för att vi ska känna oss nöjda.

Vill du skicka ett bidrag, stort eller litet, är vi väldigt tacksamma för detta. Bankgiro 671-8472 eller Swish 123 188 2067. TACK ALLA SOM BIDRAR.

Vissefjärda Hembygdsförening

Skapad av: Christer Martinsson (2021-05-22 11:18:02) Kontakta föreningen