Uppdatering Kvarnen

Projektet löper på dock med ganska liten personalstyrka. Själva klädseln är klar, 600 löpmeter klädsel brädor är bytta sponsrade av Terence på Amitus, dessa är noggrant oljade i ändarna och rödmålade med 3 lager färg sponsrad av Svanbergs måleri.

En dörr är nytillverkad samt rötskador ovan denna är åtgärdat.
Rötskador runt fönstren är åtgårdade. En vinge är oljad och dess metalldelar är målade.

Vår sponsor Svea Byggnadsställningar och Jonas Hoffman bygger på ställningen så att vi ordentligt kan nå vingcentrum. Jonas kommer även att hjälpa oss att nå taket vars topp måste pappas om.

En trapp och ett litet loft är byggt invändigt för att komma åt fönster och vinkelväxeln.
Vi väntar på att Byggtjänst skall tillverka de fönster som de sponsrar.
Jagefeldt glasmästeri kommer att sponsra glaset.
Mikael Mellgrens Bygg kommer att bidra med en vindflöjel som han låter smeden tillverka.

Kvarstår är problemet att vrida vingarna och olja dessa och måla metall delarna.
Nya snedsträvor skall monteras i bakkant.

Vi har fått in 9000kr av privatpersoner och vill du vara med som sponsor swisha gärna en slant, om det blir något överskjutande kapital så öronmärks dessa pengar i Vikarvets kassa till framtida underhåll.

Swish 070-625 29 01 Monika Brohed, eller sätt in en slant på Vikarvets bankgiro 5954-0716.

Vi kommer även att ha en invigning av kvarnen när projektet är avslutat. Fortsättning följer 😀

Vikarvet Kulturhistoriskt Sällskap

Skapad av: Göran Emanuelsson (2019-07-05 19:17:10) Kontakta föreningen