Uthyrning

Samlingslokalen Lidret på hembygdsgården Trostorp hyrs under den varmare årstiden (1 maj - 15 okt.) ut till bröllop, födeledagskalas, barndop, släktträffar, konferenser mm.

(Även Kungliga Väntsalen på Vagnhärads station kan du hyra.
Se flik till vänster under Föreningen & Trostorp - Kungliga Väntsalen för denna)

Lokalen rymmer 80 personer vid sittande bord. Lokalen är möblerad med hopfällbara bord och stapelbara stolar.
I ena långväggen finns 3 st. öppningsbara portar (se Föreningen & Trostorp - Byggnader i menyn till vänster!)
in mot den vackra inramade gården som naturligtvis också får disponeras.
Övriga byggnader på Trostorp är låsta om inte föreningens egen verksamhet pågår.

Köket med ny bred svängdörr till Lidret-lokalen, har nyligen genomgått en total renovering till ett toppmodernt kök,
där allt är utbytt och en restaurangdiskmaskin (3 min. disktid) har installerats.
Fullständig utrustning med porslin och alla tillbehör finns för 80 pers.
Köket är dock ej avsett/godkänt för matlagning, utan hyresgäster utnyttjar catering vid middagar.

Utedassett är idag ett minne blott, det finns idag wc också för rörelsehindrade.

Hembygdsföreningen driver förutom sina egna evenemang (se "Kalendarium" !)
på söndagar under juni-aug också kaffeservering mellan 11.00 - 15.00.
Då hembygdsgården är uthyrd, bedrivs serveringen från Åbrostugan (se "hembygdsgården" i menyn till vänster).
Tomtmarken utnyttjas då också för våra kaffegäster, men med hänsyn tagen till hyresgästerna.
Detta samarbete brukar inte vålla något problem.

Med tanke på föreningens verksamhet är hyrestiden under helgerna i första hand heldygn = 10.00 -10.00

Se nedan för mer information om hyresregler och priser
Klicka här på blå texten för information om bokning: bokningsbekräftelse

Med vänliga hälsningar
Anita Gustafsson,
tel: 0156-10896.

Anita svarar på frågor och tar emot bokningar.
Nyckel får du av Monika Knutsson  0708-95 64 73.

Välkommen att hyra en idyll för Din fest!

Hyresregler

Lokalen uthyres i befintligt skick och skall så förbli under hyrestiden.
Ex. tavlor och anslag får inte tas ned. Upphängningselement får inte fästas på väggar och tak. Ex. spik, häftstift.

Rökning är ej tillåten inomhus. Ev. marschaller placeras på grusgångar, ej på trappor eller gräsytor.

Grillning och öppen eld får inte förekomma på hembygdsgården under tiden som eldningsförbud i Trosa kommun råder.

Endast brännbart får läggas i den stora soptunnan och kompostbart i den lilla soptunnan., Skrymmande sopor, glas, burkar etc. medtages av hyresgästen.

Glas och porslin finns till max 80 personer. Hyresgästen ersätter sönderslaget eller saknat porslin/glas etc.
Diskmedel, torkhanddukar, rengöringsmedel, dammsugare, toalettpapper tillhandahålles.

Lidret med övriga nyttjande områden skall vara iordningsställt i enlighet med avtal.
Då skall du som hyrt Lidret ha städat och iordningsställt klart allt till kl. 10.00 på söndagen om inget annat avtalats.

Priser

Timhyra, Inkl. porslin och tillbehör, 300 kr första timmen sedan 200 kr i timmen.
300 kr betalas vid bokning, men dras sedan från hyran.

Dygnshyra, kl. 10.00 – 10.00.  Depositionsavgift vid bokning 3000kr. Avgift första dygnet inkl. porslin och tillbehör 3 600 kr.
Ytterligare dygn 2 500 kr.  Tilläggshyra från kl. 17.00 dagen före 1 000.

Vagnhärads Hembygdsförening

Skapad av: (2011-12-30 22:00:04) Kontakta föreningen
Ändrad av: Vagnhärads Hembygdsförening (2021-01-28 18:53:50) Kontakta föreningen