På taket till Reveny – den gamla konsumbutiken i Ängelsberg som senare byggdes om till flerbostadshus – satt förr två ”tornspiror” som toppades av varsin kopparkula. Kulorna plockades bort när taket lades om någon gång på 60-/70-talet och då upptäckte man att de innehöll en hälsning från de som lade det ursprungliga taket: ”Till följd af fisit knog så har vi tagit oss riktig nubbe. Disponent Zetterström var en fisig gubbe som inte bjöd på en Sup. Undertecknad 3 fyllo”.
”Engelsberg den 29 april 1902, C. J. Moberg, O. W. Carlström Th. Eriksson, J. W. Carlström”

Gubbarna var helt enkelt sura på att beställaren/byggherren disponent Bengt Zetterström på Ulvaklev inte bjudit dem på taklagsfest och i stället firat på egen hand.
Undertecknarna var kopparslagare Johan Wilhelm Viktor Carlström, född 1854. Han bodde och hade sin verkstad i huset på andra sidan landsvägen, Lugnet 3, Ängelsbergsvägen 33; Hans son Oskar Wilhelm Carlström född 1881; Teodor Eriksson, född 1869, som bodde och arbetade hos Carlström. CJ Moberg är oidentifierad.
En annan lapp löd: ”Undertecknad bodde i gården N 2 ”Lugnet” mittemot Zetterströms nybyggda hus. J. F. Karlsson. Lokomotförare.” Det var lokföraren Johan Ferdinand Karlsson, född i Askersund 1863, bosatt i Furuborg Nr 2.

Reveny - Konsumbutiken i Ängelsberg
Konsumkulorna – en tidskapsel med hälsning från förr.
Lappen i Konsumkulorna - en hälsning från 1902

Västervåla Hembygdsförening