Våren och sommaren 2024

18 februari söndag               Årsmöte kl. 14

20 februari tisdag kl. 19         Berättarkväll om beredskapstiden förr, ta med minnen och foton kl 19

3 mars söndag kl.14-16          Öppet museum, Tema: Samlare, vad samlar du på?

19 mars tisdag kl.19                Gatuadresser, husnamn, platser, varför heter dom som dom gör?

7 april söndag kl. 13-16          Öppet museum, vi städar ute och inne

16 april tisdag kl.19                  Allsång och musik på hembygdsgården

20 april lördag kl 10                  Jordbruksmuseet vid Taxinge bygdegård, städa upp runt huset.

5 maj kl 11-13                             Loppis,  Vi deltar på Odlarmarknad vid Taxinge bygdegård, öppnar dörrarna till Jordbruksmuseet.

9 maj kl 11-13                             Loppis, Vi deltar på Taxingedagen vid Taxinge bygdegård.

19 maj söndag kl 8                    Kulturvandring i Taxinge parkmiljö med gökotta. Samling vid parkering vid badplatsen.
                                                      Ta med eget fika och något att sitta på.

2 juni söndag kl.14                    Drottningkällan, musik vid källan av Pivo

6 juni torsdag                             Nationaldagen och Nykvarnsdagen, vi deltar i kortegen och med lotteri i Folkets park.

juni                                               Besök på Grinden, dag ej bokad.

6 juli lördag                                Konstrunda, vi har servering och hembygdsgården öppen

4 augusti söndag kl14-16          Öppet museum, förbereder inför hembygdsdagen.

18 augusti söndag kl 12-16       Hembygdsdag med spelmansstämma

Hembygdsdagen   Bjuder in hantverkare som visar upp och kan sälja hantverk, loppis, servering med kaffe och korv.om du är hantverkare så kan anmälan ske på [email protected]

Mer information på hemsidan www. hembygd.se/turinge-taxinge
Kontakta föreningen via e-post: [email protected]

Alla intresserade är varmt välkomna!

Har du frågor e-posta till [email protected]
Besök gärna vår hemsida www.hembygd.se/turinge-taxinge

Swish 123 157 95 80 Tu-TaxHembygdsf

Välkomna