Torsdagen den 21 mars hade Lions Club, Tranemo, bjudit in andra klubbar från grannkommunerna, till en sammankomst på Glasets Hus, Limmared. Vid detta tillfälle hade man valt ut fem kulturföreningar i Tranemo Kommun, som man ville ge ett kulturstipendium, för idogt arbete. Stipendiet bestod av en penninggåva på 5 000:- till vardera förening. En av föreningarna var Tranemo Hembygdsförening, som representerades av Bertil Olsson. Motiveringen var att vårt arbete med att digitalisera såväl foton, filmer och handlingar röner stor uppskattning. Övriga föreningar som var mottagare var, Kulturföreningen Tre trappor, Tranemo Konstnärsgrupp, Torpa Teatersällskap samt Mossebo Stom och Hembygdsförening. Kvällen avslutades med middag.

Tranemo Hembygdsförening

Skapad av: Tomas Berggren (2024-03-22 11:39:58) Kontakta föreningen