Vi är mycket glada åt att vandringsleden vid Skönnarbo används så flitigt och vi tackar för alla positiva hälsningar som besökare lämnat i gästboken vid vindskyddet.

Vi hoppas att leden även fortsättningsvis ska locka till rogivande naturupplevelser för både stora och små. Ta gärna med en fikakorg på promenaden och slå dig ner på en sten eller vid någon av de ordnade sittplatserna, t.ex. vindskyddet vid Skönnarbosjön, och bara njut.

Utmed leden finns även ett par grillplatser som du kan nyttja. Ta dock med egen ved.

Under vinter/vår 2024 har ett stort antal träd fallit ner över och bredvid leden. Besökare får vara beredda på lite extra gymnastiska övningar (klättra över, gå runt m.m.). Röjningsarbete kommer att göras så snart markförhållandena så tillåter.

Närmare information om Skönnarboleden hittar du under separat flik.

Tjällmo Hembygdsförening

Skapad av: Annika Cassel (2022-09-14 17:29:42) Kontakta föreningen