Frågetävling 2022

Torsdagen den 20 oktober arrangerades i Kyrkans hus i Hökerum, Södra Vings hembygdsförenings populära frågetävling för föreningslivet i bygden.
Kvällen inleddes med att Joakim Granström och Rebecka Engvall från Ulricehamns kommun, presenterade tankar kring ett konstprojekt utmed banvallen och med Vädersholm som tänkbar placering för ett kommande konstverk.
Ca 100 personer hade samlats i Kyrkans hus för att var med om denna trevliga tillställning där 9 lag från traktens föreningar fick svara på 14 kluriga frågor under ledning av vår engagerade konferencier Anders Samuelsson.
Domarteamet Konrad Samuelsson, Anders Pettersson med Anders Nyström vid tangentbordet såg till att svaren från lagen rättades och poängen fördelades rätt.
Från köket fixade serveringsgruppen med kaffe, smörgås och hembakad kaka till pausen, som blev när hälften av frågorna var avklarade.
Efter 14 frågor och med alla rätt korades lag LRF med Hans Josefsson, Karl-Johan Lennartsson och Veronica Johansson som segrare. På delad andra plats placerade sig lag Rädda Tolken med Miles Mogren, Åsa Follin, Andreas Jansson och SPF med Lennart Johansson, Bo Göransson, Lars-Gunnar Ryström och på tredje plats kom lag Varnums Hembygdsförening med Patrik Johansson, Magnus Hallqvist, Ann-Louise Vingborn.

För fler bilder tryck HÄR

Lag LRF Karl-Johan Lennartsson, Hans Josefsson, Veronica Johansson