Höstmarknad vid Bogastugan
Den 8 oktober arrangerade Södra Vings hembygdsförening den sedvanliga höstmarknaden vid Bogastugan Tolkabro.
Återigen efter några års uppehåll serverades den populära höstsoppan där serveringsgruppen under ett par dagar förberett och lagt ner ett omsorgsfullt arbete.
Ca 80 personer tog tillfället att smaka denna goda köttsoppa, samt kaffe och äpplekaka.
Ute på gårdsplanen var det många med säljare som erbjöd allt från närproducerade grönsaker, kött och sylt till olika prydnadssaker i betong.
Utbudet på lokalproducerade varor och hantverk var stort.
I smedjan var det full fart där många fick prova på att smida sin egen hasp till dörren hemma, under ledning av Konrad Samuelsson och Sixten Lundin.
Det fanns även en fiskdamm inredd i ladan där Gun Samuelsson och Lillemor Lundin tog emot alla barn som var med och förgyllde höstmarknaden.
Det var många besökare som tog möjligheten att handla av alla härliga ”knallar” på plats.

För fler bilder tryck HÄR
För att se en lite film tryck HÄR

Dragning av handarbets lotteriet
1:a pris Per-Åke Nilsson