Höstmarknad med Södra Vings hembygdsförening
Den 9 oktober var det höstmarknad vid Bogastugan i Tolkabro
Det var 9 olika säljare som erbjöd allt från grönsaker till härlig choklad på en välordnad plats utanför Bogastugan vid Tolkabro.
En höstdag där Södra Vings hembygdsförening stod för arrangemanget och hade ordnat med korv med bröd, kaffe och kaka.
Ett av de populära inslagen var den gamla smedjan som var igång dagen till ära, med hjälp av Konrad Samuelsson med dotter Kristin Samuelsson.
Det var många besökare på plats, och det blev trångt runt alla försäljningsbord under de tält som ordnats. Det var bra fart på kommersen och härlig gemenskap.
Det var många från föreningen som var med och bidrog och gjorde det till bra dag.
Ett annat intressant inslag denna dag var konstutställningen med Gunilla Larborns verk. Intäkterna från försäljningen av tavlorna gick till projektet ”Rädda Tolken”.
Förarbetet inför höstmarknaden startade på fredagseftermiddagen med att resa tält och andra förberedelser.
Även vid efterarbetet när allt skulle plockas ner fanns det många på plats och tack vare allas fina insats gick det snabbt och enkelt.

För fler bilder tryck HÄR

Många besökare på höstmarknaden
Många besökare och säljare på höstmarknaden
Kristin Samuelsson vid städet i smedjan