Om oss

Tuna hembygdsförenings ändamål är att värna hembygdens miljö och dess kulturarv och föra det vidare till kommande generationer.

Program för 2024 hittar du om du klickar på rubriken Program 2024 i menyn.

Boka och hyra lokal

Föreningen bildades 1974. Vi är idag drygt 150 medlemmar som genom föreningen förvaltar ett gemensamt kulturarv. Vi gör det av eget intresse och för att kunna lämna vidare till kommande generationer. När vi gör det tillsammans, blir det både givande och roligt!

Föreningen äger Tuna kyrkskola, hembygdsstuga och en bagarstuga.

I vår årsskrift Tunabygden kan man läsa om våra många aktiviteter, bygdevandringar, fester, bygdespel m m men också om husräddning, gamla tider och verksamheter i Tuna. Om Du vill ha ett ex kan Du kontakta Christina Johansson tel 0155 57840, [email protected].

Om du har gamla föremål eller foton som du vill skänka till föreningen kontaktar du oss på [email protected]
För att vi ska kunna berätta om skänkta föremål på ett bra sätt behöver vi en ifylld blankett som du hittar om du klickar på orden gåvobrev föremål respektive gåvobrev foto.

  Tuna hembygdsförening C/O Hagbytorpsvägen 3, 611 75 Enstaberga
 Tuna Kyrkskola, Tuna By , Nyköping