En sammanställning av gårdar och torp i Skogsbygdens socken, Kullings härad, Västergötland.
Björsbo rote: Björsbo, Flathult, Höghult, Kroksbo, Larsbo, Mjöhult, Mossbo, Tarabo. Kampa rote: Stora Bögared, Lilla Bögared, Kamparås, Klevhult Nolgården och Sörgården, Lunden, Mörkabo, Näs, Rävholmen.
Ljungåsa rote: Bråten, Hjällsjögården, Lafsan, Laås, Ljungås, Näverhult, Skjul, Uddabo Nolgården och Sörgården.
Torpa rote: Glifsås, Krösekullen, Ryd, Skalsbo, Slätthult, Torpet, Tången.
Allmänna kapitel: Kommunalt, Visa om Skogsbygden, Skogsbygdens historia, Folkmängd, Förkortningar, Sjukdomar, Spridda utdrag ur socknens protokoll, Soldater, Hantverk, Ur Alingsås Weckoblad, Missionsförsamlingen, Skolan, Idrottsföreningen, Hembygdsföreningen.

: Inga Samuelsson, Linnéa Holmberg och Ingela Sjöberg
Utgivare: Skogsbygdens Hembygdsförening
Tryckår: 1995
Antal sidor: 588
Pris: 480 kr

Kontakta Olle Näverstedt, tfn 0322-91159 eller Bengt-Göran Erberg, tfn 0322-91049 för mer info.

Skogsbygdens Hembygdsförening

Skapad av: Skogsbygdens Hembygdsförening (2017-02-04 14:51:42) Kontakta föreningen
Ändrad av: Skogsbygdens Hembygdsförening (2017-02-12 08:48:30) Kontakta föreningen