Välkommen till verksamheten 2022

Vi har haft årsmöte och avslutat åren 2019-2021 och blickat framåt inför 2022.
 Hej medlem i Sättna Hembygdsförening Vi har ju inte uppmanat någon att betala in någon medlemsavgift för de två åren med restriktioner men nu är det dags. Vi ber dig  att betala din medlemsavgift för 2022 under april/maj. Årsmötet beslutade att den oförändrat är 100 kronor. Om ni är flera i hushållet så betalar ni 50 kronor för övrig medlem på samma adress. Använd vårt postgironummer 498 59 78 - 8 eller swisha till 073-316 99 80 Gunilla Jakobsson kassör. Skriv namnen tydligt. Om du behöver ett inbetalningskort, ring Gunilla så ser vi till att du får ett.

På årsmötet sammanfattade en årsberättelse verksamheten under tre år. Den finns på hemsidan om du vill läsa hela berättelsen. I korthet har detta hänt: Under 2019 hade vi sommarfest i Ånäsparken med övriga föreningar och programkvällar men 2020 och 2021  har präglats av coronarestriktioner. De satte stopp för både årsmöten programverksamhet. Under dessa tre år har vi  ägnat mycket tid åt arvet efter Anders Nylander, särskilt den del som var i form av lampkupor. Försäljningen har inbringat ca 80 000 kronor och ska nu avslutas under våren 2022.  Vi åt också surströmming på SHRA´s anläggning på gamla Sättna flygfält i juli 2020.  I samarbete med Sättna församling har vi deltagit i kyrkresa, först till Klockmuseet och Ytterlännäs och sen 2021 till Härnösand med omnejd.

Årsmötet valde ny styrelse som nu består av  Sven-Olof Selander so är ordförande, Elise Hagberg är vice ordförande och postmottagare, Gunilla Jakobsson är kassör och Linda Asplund ansvarar för hemsida och Facebook. Övriga ordinarie är Erik Olsson, Gun-Britt Ullberg, Elisabeth Höglund Olsson, Yngve Åsén. Suppleanter är Ann-Marie Karlsson, Kerstin Wiberg och vi säger välkommen till två nyvalda Britt-Inger Johansson och Mona Nilsson

Med detta brev kommer också vårt program för året 2022. Det allra mesta är bestämt till både dag och plats men några av punkterna får vi återkomma till. Vårt erbjudande om att delta i byforskning och att göra eget släktträd är öppet för anmälan om intresse. Vi är glada om du hjälper till att sprida detta. Vi önskar dig välkommen till vår verksamhet och tar emot både glada tillrop, nya idéer och många flera medlemmar i alla åldrar!
Vi har en hemsida med mer info: http://www.hembygd.se/sattna/

Välkommen till 2022 års verksamhet önskar Styrelsen

Sven-Olof Selander svarar gärna på frågor 070-625 37 50