Åhh, så fint det blev. Årets julmarknad på Labacken, Roslagsbro, blev en härlig succé. Vi hade rekordmånga besökare, vi letade parkeringsplatser överallt på gården, på ängarna och runt omkring. Alla fick plats, förstås. Även när det är trångt, går allt att lösa. Det är härligt att se! Parkeringsvakterna gjorde stordåd med glädje!

På gården syntes marknadsglädjen tydligt, med mängder av varor och tjänster som nyttjades flitigt. Nästan 20 marknadsstånd spred härliga varor, viktiga tjänster och ljuvlig glädje.

Vädret var finfint, solen sken över gård och folk. (Ja, kanske inte hela tiden, men lite då och då!)

Jultomten fanns på plats och många barn tog tillfället i akt att önska sig julklappar och berätta hur snälla de varit under året som gått. Visst var det sant, eller hur? Ja, lite bus har de säkert hunnit med också. Hann de med att berätta om det också? Vi får fråga tomten när vi ses!

Vilken härlig dag det blev, eller hur?

Tack, ni alla som jobbade för föreningens väl denna dag. Tack, ni alla marknadsförsäljare som hjälpte oss till en finfin marknadsdag. Tack, ni alla besökare som gjorde dagen till den bästa av årets julmarknadsdagar. Tack!

Text: Anette Grinde, Foto: Jonas Westberg

Sankt Eriks Gille Roslagsbro