Det kommer ofta frågor till oss om vad vi vet om olika platser och personer som var skrivna i Rödeby. Här finns det mycket spännande att jobba med.

Tanken är att beskriva och berätta om koppling till olika kulturmiljöer som finns i vårt hembygdsområde. Förhoppningen är att detta skall kunna utmynna i eventuella skrifter och tänkbara besök i skog och mark.

Hembygdsföreningen hoppas att några tycker det kan vara spännande att ingå och vara med och forska om vår socken från tider innan vår. Det behöver inte vara så att man har kopplingar till Rödeby i släkten.

Fredrik Karlsson, hette en duktig hembygdsforskare i Rödeby, har gett oss ett bra startmaterial att jobba vidare med. Vi har också i föreningen underlag som vi kan jobba med och utveckla sökningen av olika informationer.

Tag gärna kontakt med någon  i Hembygdsföreningen så vi kan träffas och jobba fram ett koncept på framtids aktiviteter.

Rödeby Hembygdsförening

Skapad av: (2020-02-13 16:01:32) Kontakta föreningen