Vid årets hemvändardag kommer Bygdespelsgruppen Origonalen att framföra ett kort spel. Det kommer att handla om personer som dog anno 1768 och var de begrovs och ger möjlighet att berätta lite om hur kyrkan och kyrkogården såg ut vid den tiden.Vid årets hemvändardag kommer Bygdespelsgruppen Origonalen att framföra ett kort spel. Det kommer att handla om personer som dog anno 1768 och var de begrovs och ger möjlighet att berätta lite om hur kyrkan och kyrkogården såg ut vid den tiden.

Vi får träffa den konserverade prästänkan Elisabeth Ring, en torpare som letar efter utgången till vapenhuset, hustrun som driver krogen och inte minst den hjälpsamme kyrkvaktmästaren Henrik Nilsson.

Dagen inleds med gudstjänst i Össjö kyrka klockan 11. Spelet börjar omedelbart efter denna. Därefter följer lunch och samvaro i församlingshemmet.

OK Origo i Össjö

Skapad av: Tina Andersson (2023-07-16 22:52:23) Kontakta föreningen