Den 17 mars 2024 höll vi vårt årsmöte i Gamlegården, Nykil med 29 medlemmar närvarande. Kvällen inleddes med att ordförande Heléne Nilsson Averland hälsade alla välkomna. Därefter visade Lennart Ragnar en film av några historiska aktiviteter vid Hembygdsgården Dalby som visade veteslagning med lie, körning med gammaldags bindare samt tröskning med hembygdsföreningens tröskverk. Därefter serverades det kaffe med goda hembakade kakor, stort tack till bagerskorna Catharina Johansson och Ida Sjöberg.

I samband med fikat hade vi dragning av lotteriet samt att vi tackade av vår avgående revisor Maria Lindfors och föreningens sju roteombud (Britta Sjöberg, Ulla-Britt Gustafsson, Bo Hagberg, Kjell Anund, Irene Samuelsson, Anders Norling, Marie-Louise Andersson).  Föreningen har nu avskaffat vårt rotesystem. Kvällen avslutades med sedvanliga årsmötesförhandlingar. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet.

Protokollet från årsmötet den 17 mars 2024 kan läsas här: Nykils Hbf protokoll årsmöte 17 mars 2024 Scannad.pdf

Nykils Hembygdsförening

Skapad av: Heléne Averland (2024-04-11 10:37:09) Kontakta föreningen