Nykils Hembygdsförening höll årsmöte söndagen den 26 mars 2023 i Gamlegården, Nykil med 22 närvarande medlemmar. Kvällen för årsmötet inleddes med att ordförande Heléne Nilsson Averland hälsade alla välkomna. Årsmötesförhandlingar vidtog enligt protokoll bifogat nedan.

Därefter serverades smörgåstårta och dricka samt kaffe med goda hembakade småkakor, bakade av Catharina Johansson. Under kaffet hölls lottdragning samt avtackning med blommor till avgående sekreterare Anna Danielsson som går vidare till nya uppdrag inom föreningen och till avgående roteombudet Birgitta Andersson. Kvällen avslutades med att Ulla-Britt Gustafsson delade med sig av två ljudinspelningar med berättelser som gjorts av gamla medlemmar i föreningen om vardagliga händelser (den ena om Ruskaby skola) och på gammal östgötsk lokal dialekt. Ulla-Britt tackades för detta med en blomma.
Protokoll från årsmötet den 26 mars 2023 kan läsas här: Nykil Hbf scannat protokoll årsmöte 26 mars 2023.pdf

Nykils Hembygdsförening

Skapad av: Heléne Averland (2023-05-02 14:19:18) Kontakta föreningen