Nykils hembygdsförening höll årsmöte söndagen den 27 mars 2022 i Gamlegården, Nykil med 26 närvarande medlemmar. Kvällen inleddes med att ordförande Heléne Nilsson Averland hälsade alla välkomna och en tyst minut hölls för medlemmar som avlidit under året som gått. Därefter berättade Lars-Åke Gustafsson, Landsbygdsstrateg på Linköpings kommun, medlem i vår förening och boende i Nykil, om sitt arbete. Det gav en intressant inblick i kommunens arbete med landsbygdsfrågor. Heléne berättade också om vad som är på gång inom Hembygdsrörelsen, bland annat om satsningen på Kulturarvet som besöksmål. Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar serverades kaffe med smörgås/kaka, hölls lottdragning och avtackning med blommor av avgående kassör Eva Danielsson och Claes Rask som avgår som sammankallande i valberedningen och revisorssuppleant och i stället intar en plats i styrelsen. Till ny kassör valdes Ann-Sofie Svensson i Tuna.

Protokoll från årsmötet kan läsas här: Nykil Hbf årsmöteprotokoll 27 mars 2022 scannat.pdf

Nykils Hembygdsförening

Skapad av: Heléne Averland (2022-05-02 14:32:50) Kontakta föreningen