Vår talare är en ofta önskad gäst, nämligen Louise Waldén. Hon är fil. dr. i kvinnohistoria och en av förgrundsfigurerna inom den svenska kvinnorörelsen. För oss kommer hon mest att berätta om sitt Örebro och föräldrarna museimannen Bertil Waldén och författaren Margit Palmaer. De har båda spelat en stor roll i Närkes kulturliv. Siggebohyttan och Wadköping  är exempel på projekt som Bertil Waldén drivit -  inte utan motstånd.  Margit Palmaer kom att bosätta sig i Wadköping och tog där initiativ till Wadköpingsspelen.

Vi träffas den 8 september kl 15.00 på Restaurang Stinsvillan, Sköldvägen 20 i Sollentuna (nära Sollentuna station). fritt inträde för medlemmar, icke medlemmar betalar 50 kr. Fika, öl och vin finns till hyggliga priser.  Efter föredraget håller Sällskapet Närkingarne årsmöte, ca 30 min.

Anmälan till H-E Hallin 070-731 18 38 före den 3 september.

Välkommen!

Sällskapet Närkingarne i Stockholm