Bilden längs till vänster: Karl-Ingvar Ångström redovisar  ekonomin. Nästa bild: Ruth Johansson i Näset tidigare sekreterare i Borgsjö hembygdsförening blev utsedd till årets Medelpading. Mats Fhanér, som fungerade som dagens mötesordförande till höger om  henne, Bilden till höger visar när Karl-Ingvar Ångström avtackades efter många år i Hembygdsföreningens tjänst. Även Ulf Bylund i Tuna som slutat i styrselen avtackades.

Nya styrelsen :  Ordförande Mats Fahnér, Vice ordförande Margareta Johansson (Indal), Sekreterare: Inga Öström (Njurunda), Kassör: Monika Karlsson (Liden), Ledamöter: Laila Grubb  (Selånger), Ewa Eriksson (Alnö), Lisbeth Eklund (Hässjö), Anita Vestling (Fornminnesföreningen), Sten Ekström (Tynderö), Erik Olsson (Sättna), Suppleanter: Anders Hammarberg (Selånger), Åke Nordensson (Holm), Pelle Svärd (Tuna). Adjungerad: Olle Burlin, webbansvarig.

Medelpads Hembygdsförbund

Skapad av: Olof Burlin (2023-04-24 11:14:39) Kontakta föreningen