Under Herredagen fredagen 3 december -22 valdes Mattias Ranfors in som webbplatsansvarig efter Sven Persson.

Vem är Mattias?

Jag är uppvuxen i Limmared och mina föräldrar bor sedan 2000 på pappas släktgård Tegen i byn Bruntorp i Månstad. Bor med min fru och två söner i Andalen, Torslanda sedan 2013. Jag har en fil mag i Systemvetenskap från Göteborgs Handelshögskola och har under 20 år varit projektledare i mjukvaruindustrin och ett antal av dessa år som projektledare för en del av Sveriges nya tågledningssystem som driftsattes av Trafikverket 2022. De senaste åren har jag fördjupat mig i säkerhetsskydd, varit Säkerhetschef för två produktbolag och jobbar sedan 2022 på regementsstaben vid Älvsborgs Amfibieregemente (Amf 4) på Göteborgs garnison som IT-Säkerhetschef.

Jag släktforskar med ett extra intresse för militärhistoria, och är medlem i kamratföreningar för flera av de regementen som jag har en koppling till. Släkten kommer nästan utan undantag från Kinds härad tillbaka till före 1700-talet, och jag har ett 20-tal soldater i släkten främst från Älvsborgs regemente, I15. Är direkt nedstigande släkt med tredje soldaten vid Laddatorpet som sedan 1929 står som museum på gamla kasernen i Borås.

Äldre dokumentation eftersökes

Min uppgift är att göra Kindgillet attraktivt på webbaserade och sociala medier. Därför eftersöker jag äldre fotografier och underlag från Kindgillet. Kan ni skicka på epost så är det att föredra men jag tar gärna emot fysiskt underlag som jag kan skanna in och göra tillgängligt elektroniskt. Skicka till [email protected], eller posta till Andalen 19, 423 38 Torslanda. Du får gärna ringa mig på 0736-584460. Tack på förhand!

Mattias Ranfors

Kindgillet i Göteborg