Kindgillet har haft sitt månadsmöte i Kindsstugan på Liseberg. Många medlemmar från västsverige hade hörsammat inbjudan. Herremiddagen bestod denna gång av stekt fläsk och raggmunk med tillbehör.

Efter maten hölls det traditionsenligt tal av ordföranden Bernt Grehorn som berättade att stugan fått en bättre uppvärmning med en luftvärmepump.

Talet till hembygden hölls av Bonde Andersson Mölndal men bördig från Dannike, som talade om att man i Fägerhult i Länghem träffas en gång per år för att bevara traditionen med att dricka kaffegök och kaffekask.

Gästtalare denna gång var Kjell-Åke Pettersson, Givarp Länghem, som berättade om sin odling av julgranar och pyntegrönt. Han började verksamheten i början av 1980-talet med att plantera rödgran och ädelgran av olika sorter. Det tar ca 8 - 12 år att driva fram en gran, beroende på sort, innan den är säljbar som julgran. Han säljer nu huvudparten av sina produkter till affärer och affärskedjor i Västra Götaland. Oktober månad är det mest pyntegrönt som säljs inför gravsmyckningshelgen och sedan kommer julgransförsäljningen till julghelgen.

En mycket lyckad herremiddag i goda vänners lag.

Källa: Sven Persson, tel: 032543060

Kindgillet i Göteborg