APRIL                Kulturhuset Ängeln onsdag 10/4 kl 18.00.Föredrag av Fredrik Hernblom om Julita Styckebruk. Ett samarrangemang med KFV Släktforskarförening.

MAJ                   Hembygdsgården lördag 4/5, städdag. Kl. 10-14, samling vid Stallmuseet. En trevlig dag när vi fixar till inför säsongens öppethållande. Det blir också korvgrillning under dagen, frågor och anmälan Maj Lassander [email protected]

Torpvandring lördag 18/5 kl 10.00. Samling parkeringsplatsen Järven hallen (Södra skolan). Samåkning, längre promenad vid vissa platser. Medtag eget fika.

JUNI                   Dufweholms Herrgård söndag 2/6 kl 13.00. Visning av museum, lanthandel, lilla skolan och Dammstugan. Möjlighet att köpa fika på herrgården

.
                           Stadsvandringar, Kai Kylegård visar och berättar; Norra stadsdelen tisdag 11/6 kl. 18:00, samling vid Kullbergstatyn i Järnvägsparken.
                           Centrum onsdag 12/6 kl. 18:00, samling vid fontänen på Torget.

JULI                    Ev hembygdens dag/Sörmlands Hembygdsförbund.

AUGUSTI          Hembygdsdag Djulö söndag 4/8. Program kommer på mail och hemsida.
                           Utflykt med buss lördag 31/8 till Ärla. Vi besöker Veteranjordbruk – och det museum de har i Ärla. Vi återkommer om kostnaden för buss, entré och fika.

SEPTEMBER     Stadsvandringar, Kai Kylegård visar och berättar; Norra stadsdelen tisdag 10/9 kl. 18:00, samling vid Kullbergstatyn i Järnvägsparken.
                           Centrum onsdag 11/9 kl. 18:00, samling vid fontänen på Torget.

OKTOBER          Hörsalen Kulturhuset Ängeln, Katrineholmsbilder i färg. Kai Kylegård. Tid och datum meddelas senare.

NOVEMBER     Arkivens dag. Tid och datum meddelas senare.
                           Föredrag av Fredrik Hernblom. Preliminärt.

DECEMBER      Grötkväll i Wermbolsstugan 11/12.

Katrineholm-Stora Malms Hembygdsförening

Skapad av: Lasse Lassander (2024-01-29 16:02:12) Kontakta föreningen