Torsdagen den 12 mars hade föreningen årsmöte.

Ordförande Göran Helmersson välkomnade alla och speciellt Ted Rosvall som var mötets underhållare. Han berättade om kungar och drottningar och deras släktskap från Gustav Vasa till Carl XVI Gustaf. Vilka olika egenskaper de hade. En del var mer utomlands och krigade än var i Sverige och regerade. Ett mycket underhållande föredrag.

Det var drygt ett 30-tal som deltog, både yngre och äldre medlemmar, vilket var trevligt!

Det innehöll de vanliga årsmötesförhandlingarna och den sedvanliga gröten med tillbehör, samt kaffe och kaka. Två lotterier hade vi också med fina priser som våra medlemmar hade skänkt, bl a blommor från Jessica och Fredrik Augustsson, snickerier tillverkade av Anders Törnebohm och grytlappar tillverkade av Gunvor Karlsson och ett antal tröstpriser. Vi tackar alla som varit med och bidragit med både mat, priser och arrangemanget runt omkring.

Karleby Hembygds- och Fornminnesförening

Skapad av: Karin Gustafsson (2024-03-27 19:29:04) Kontakta föreningen