Välkomna till Jäla hembygdsförening :)

Styrelsen består av: Ann Eliasson som är ordförande och ansvarar för sociala medier, Maria Wardin vice ordförande, Matilda Wardin är sekreterare, Jörgen Jacov kassör, Ingegerd Bengtsson är ledamot och bokningsansvarig, Anita Björkdahl & Rickard Hjort är styrelsesuppleanter.

År 2023 hade vi 176 medlemmar, varav 42 ungdomar.

Vår bygdegård går att hyra för fest, filmvisning eller vad du känner för. Hyran är 400 kr för medlemmar och 600 kr för övriga. Kontakt: Ingegerd Bengtsson 070 314 40 37

Fakta: Jäla socken i Västergötland ingick i Vilske härad, ingår sedan 1974 i Falköpings kommun och motsvarar från 2016 Jäla distrikt. Socknens areal är 28,4 kvadratkilometer varav 28,31 land. Namnet skrevs 1308 Ialum och kommer från ordet kyrkbyn. Namnet innehåller sannolikt en forntida naturnamn Iali, ’den gulbrända’ syftande på en större mosse eller nu försvunnen sjö.

Är det något du undrar över, vill du ha hjälp med marknadsföring för något, har du synpunkter gällande hemsidan eller vill bidra med material?
Kontakta oss på [email protected]