Sörby skola

Hubbo hembygdsförening bildades på initiativ av Barbro Sörefall den 28 Aug 1986 med syfte att rädda Sörbyskolan från rivning. Sörbyskolan används idag som förskola är K-märkt och lever ett eget liv.

Augusti 2016. Förskolan har flyttat till nya lokaler, skolan är såld och kommer att få ny användning.

Hubbo hembygdsförening har till syfte att främja kulturintresset, gemenskapen och kunskapen om Hubbo/Tillberga med omnejd.

Föreningen är öppen för alla oavsett ålder, religion och är helt opolitisk.

Föreningen arrangerar bl.a. julgransplundring för barn, nationaldagsfirande och midsommarfirande. Vissa arrangemang är i samarbete med Parkgårdens mötesplats och med PRO. Länk till  PRO Tillberga

Hubbo Hembygds- och Kulturförening

Skapad av: Hubbo Hembygds- och Kulturförening (2012-08-09 16:37:44) Kontakta föreningen
Ändrad av: Hubbo Hembygds- och Kulturförening (2018-03-24 12:09:42) Kontakta föreningen