Nu är det dags att föreslå kandidater till Heimbygdas textila utmärkelser!

Eftersom textilier är så viktiga för vår trevnad och vårt välbefinnande vill vi i Heimbygdas textilkommitté uppmärksamma Hembygdföreningarnas textila samlingar och kulturarv genom att utlysa nomineringar till utmärkelser i två kategorier.
Många föreningar och personer gör stora insatser genom exempelvis utställningar, dokumentation, vård och förvaring samt utveckling och nytolkning av textilier och textila samlingar.

Känner Du till bra exempel på hembygdsföreningar eller personer i Jämtland Härjedalen, som Du anser bör uppmärksammas för sitt textila arbete i någon av dessa kategorier under det senaste året? – Fyll då i förslagsblanketten nedan! Det är också tillåtet att nominera sig själv.
Föreningarna/personerna uppmärksammas med diplom. Utmärkelserna delas ut vid Heimbygdas förbundsstämma, som årligen hålls i mars.

De föreningar/personer, som ska uppmärksammas utses av Heimbygdas textilkommitté.
Utmärkelserna delas ut i följande två kategorier:
Kategori 1. Dräkt eller textilt arbete i hembygdsförening
Kategori 2. Utveckling och tolkning av det textila kulturarvet

Senast den 31 december skall förslagen vara inne, här gör du din nominering.

Eventuella frågor:  [email protected]

Heimbygda, Jämtland Härjedalens Hembygdsförbund