Välkommen till Hällbybrunns hembygdsförening - din hembygd är där du bor

Hällbybrunns hembygdsförening vill stärka sammanhållningen i lokalsamhället och vara en mötesplats för alla åldrar. Vi verkar för att behålla och belysa ortens historia men också för att vi ska kunna träffas och ha kul. Vi anordnar midsommarfirande, loppisar, utställningar och vandringar. Har du förslag på andra aktiviteter är du välkommen! Om du inte redan är medlem blir vi förstås glada om du vill bli det, klicka på Bli medlem som finns till höger så får du veta mer.

I stugan finns både dokument och föremål som berättar om bygdens historia och vi har ett fint arkiv som är öppet för alla som är intresserade. Vill du veta något om gamla Hällby kontaktar du någon i styrelsen, kontaktuppgifter finns här till höger.

Vill du veta något om en specifik plats går du till Utforska platsen. Där kan du hitta du bilder, texter, personer, bildgallerier och filer som beskriver bygdens platser, miljöer, händelser och människor. Sidan är under uppbyggnad så allt är ännu inte inlagt.

Hur föreningen startade