Medlemmar i Guldrupe Hembygdsförening och alla övriga intresserade inbjudes/kallas härmed till årsmöte, filmvisning och information.

Torsdagen den 23 mars 2023 kl 19.00 i skolan.

• Sedvanliga viktiga årsmötesförhandlingar
  • Viktig information om skolans och socknens framtid
  • Sockenråd
  • Filmvisning. En film om kyrkans omtalade projekt om slåtteränget, bevarande av gröna ytor där man inte klipper gräset, visas också. Man låter blommor, växter, örter och gräs växa för insekternas och den biologiska mångfaldens skull. Slåtter sker inte förrän allt har blommat av. Filmen spelades bl.a. in här i Guldrupe och några sockenbor medverkar också.

Vi bjuder på kaffe och hälsar Alla hjärtligt välkomna!

Även i år planerar Hembygdsföreningen en del trevliga aktiviteter i sommar och höst, då alla Guldrupebor och andra intresserade är välkomna att delta. Vi återkommer med mer info om detta.

Om du som skulle vilja vara med och stödja föreningen men av någon anledning missat det, så är medlemsavgiften 100 kr/år. Enklast är att sätta in beloppet på föreningens bankgiro 5258-5296. Ange ditt namn vid betalningen.

Välkommen som medlem!

Guldrupe Hembygdsförening