Till alla föreningar som är medlemmar i Gästriklands kulturhistoriska förening!

Gästriklands kulturhistoriska förening har sedan år 2020 inrättat ett årligt återkommande utvecklingsbidrag riktat till föreningens medlemsföreningar. En förutsättning för att söka bidraget är att föreningen är ansluten som medlem i Gästriklands kulturhistoriska förening. Utvecklingsbidraget kommer att delas ut till projekt och aktiviteter som stärker och utvecklar föreningarnas verksamhet samt bidrar till att föreningarna bli mer kända och får fler engagerade medlemmar.

Bidraget lämnas inte till ordinarie verksamhet och evenemang. Lägsta summa som kan sökas är 5.000 kronor.

Ansökan för 2023 ska ske på särskild blankett och ska vara inskickad senast den 1 februari 2023 under adress:

Gästriklands kulturhistoriska förening, Hamiltongatan 1, 802 66 Gävle eller till e-post: [email protected]

Läs mer om bidraget och villkoren för ansökan i bifogad information! Hör gärna av Dig till undertecknad om Du vill veta mer eller funderar på något kring Ditt projekt! Med vänlig hälsning /Carl-Magnus Gagge Ordförande

Gästriklands Kulturhistoriska Förening

Skapad av: Katarina Kallings (2023-01-16 10:41:47) Kontakta föreningen