Välkommen som medlem i Gärds Härads Hembygdsförening

År 1935 bildades Gärds Härads Hembygdsförening, en förening som omfattar stora delar av Kristianstads kommun, från Maglehem i söder till Kristianstad i norr, och från Linderöd i väster till Yngsjö i öster.
Hembygdsföreningen är i dag en förening där det bedrivs en mängd arrangemang, bland annat konstutställning vid påsk, trädgårdsmässa, barn- och familjedag, spelmansstämma, marknad, antik- och samlarmarknad, traktor- och motorträff, julstuga och mycket annat. Under den mörka årstiden har vi trivselkvällar med trevliga föredragshållare. I parken finns det ett tiotal byggnader av äldre ursprung, som renoverats och ofta är öppna för besök. I parken finns också Ivar Johnssonmuseet.

På våra fixardagar hjälps vi åt att vårda de gamla husen m.m. Verksamheten finansieras dels med medlemsavgifter, dels av intäkter från arrangemang, gåvor etc.

Utan allmänhetens engagemang har vi svårt att vårda allt det fina som finns att ta hand om i vår hembygdspark.
Medlemsavgiften för 2023 är 300:- för huvudmedlem och 100:- för familjemedlem. Bankgiro 5615-9254.

Välkommen in i gemenskapen för att vårda det våra förfäder en gång har skapat.

Medlemsfoldern i pdf-format

Skicka iväg nedanstående Formulär med Namn och E-postadress och under Meddelande skriv - Jag vill gärna bli medlem - så kontaktar vi er.

Skicka meddelande

Jag samtycker till att föreningen sparar mitt namn och min e-postadress för att kunna svara på mitt meddelande.

Om du vill bli borttagen från vår lista, kontakta: [email protected]