Hyra av lokal

HYR LOKAL PÅ GAMLA BRUKET
Gamla Bruket har ett antal lokaler som står till förfogande för olika ändamål; privata fester, föreningsmöten, föreläsningar, utställningar etc. Flexibiliteten är stor, så gör ett besök för att känna in möjligheterna. Information om och bokning av lokaler sker genom Gin-Britt Nilsson, tel 070-651 42 54, [email protected].

KVARNEN
Södra delen: c:a 60 platser vid bord. Här finns pentry, diskmaskin, serveringsdisk och toaletter  (+ återstoden av elektrisk kvarn från tidigt 1900-tal, innan dess var byggnaden en dagsverksstuga). Lokalen är lämplig för exempelvis familjehögtider och föreningsmöten/fester men även för exempelvis konstutställningar då också utrymmet kan expanderas in i den norra delen.
Norra delen: Dansgolv med scen, kan även möbleras för "biografsittning".  Delen hyrs inte ut separat då toaletter etc finns i den södra delen.
Hyra: KVARNEN HYRS INTE UT VINTERN 2022/2023!!!
Södra delen
: 1000 kr/dygn, 400 kr/max 4 tim (exkl städning)
Under januari och februari tillkommer 500 kr/dygn för ökad uppvärmningskostnad.
Norra delen: 300 kr (endast sommartid och tillsammans med södra delen, där toaletter finns)
Städning sker genom hyresgästens försorg men kan även ske mot en avgift av 500 kr.
För kommersiella ändamål, t.ex. loppmarknad eller konstutställning, träffas särskild överenskommelse.

FRÖKEN RUTHS CAFÉ
I en trevlig "utomhusmiljö" i den uppvärmda museibyggnaden finns Fröken Ruths Café. Det är öppet för allmänheten samtidigt med museet, men övrig tid är uthyrning möjlig om det kan ske utan konflikt med föreningens övriga verksamhet.
Caféet är möblerat med bord och stolar lämpat både för fest och föreningsmöte med plats för c:a 50 personer..
Hyra: 500 för max 5 timmar, sedan tillkommer 100 kr för varje påbörjad timme. Lokalen ska lämnas städad och möblerad på samma sätt som vid tillträdet. Dygnshyran är 1400 kr.

KAPELLET
I museibyggnaden, i direkt anslutning till Fröken Ruths Café, ligger kapellet med en inredning som härrör från den numera rivna Metodistkyrkan. Det är ett intimt kapell med c:a 30 bänkplatser och har varit uppskattat för barndop, kanske följt av dopkaffe i cafeet.
Hyra: 400 kr/max 4 tim under dagtid, ej tillgång till pentry - annars bedömning från fall till fall

LJUNGBERGSSCENEN i Bruksparken
Max 1 dygn, med tillgång till ström, 200 kr. Enbart nyttjande av scenen utan ström: Gratis
För hjälp med bänkar etc träffas särskild uppgörelse