Fredsbergs pastorats hembygdsförening är idag en levande och aktiv förening vars medlemsantal uppgår till ca 300. Föreningen ordnar olika aktiviteter, allt från Friluftsgudstjänst med naturstig och kaffeservering, Midsommarfirande, öppen hembygdsgård med våffelservering, öppen museiflygel med visning av Erik Rud-rummet, Apoteket visar hantverket att tillverka läkemedel, Lanthandel med karamellstrutsförsäljning ,Hemvändardag, Torpvandring, Grötfest samt kägelspelsturneringar mellan bygdens kägelspelslag.

Guidningar ordnas för allmänhet och skola.

Fredsbergskalendern 2024 finns nu att beställa via e-postadress [email protected] eller tel. 070 415 79 43. Pris 1 kalender 100 kr plus porto, inbetalningskort bifogas. Kalendern innehåller bilder från  Fredsberg - Bäck av fotograf Erik Rud och Bo Bernhardsson m.fl.

Under sommaren visas en utställning om hur bonden levde förr. utställningen kan ses på andra våningen i hantverksmagasinet i Hajstorp.

Fredsbergs Pastorats Hembygdsförening

Skapad av: (2013-11-11 19:25:02) Kontakta föreningen
Ändrad av: Fredsbergs Pastorats Hembygdsförening (2023-11-23 21:22:54) Kontakta föreningen