För femte gången samarrangerar Hembygdsföreningen, Bygdegårdsföreningen, Enhörna församling och Ekensbergs viltslakteri JULMARKNAD med mycket runtomkring.

Då våra lokaler ligger så nära varandra, runt Överenhörna kyrka, har vi aktiviteter i alla fyra verksamheterna.
Buss 787 stannar vid Överenhörna kyrka.

PROGRAM: 12.00 – 17.00

• 12 – 16 I HEMBYGDSMUSEET är det GAMMALDAGS JUL med jultema: försäljning,adventskaffe med pepparkaka och saffransbröd. Båda husen är juldekorerade med bland annat julgran och vackert julbord att beskåda.
  • 12 - 16 I BYGDEGÅRDEN är det JULMARKNAD med allehanda marknadsstånd som säljer allt från julsaker till hemvävda mattor dvs mängder av trevliga saker att ha på julbordet, ge bort i julklapp eller bara köpa för att njuta av.Där finns också grillad viltkorv att inmundiga.
  • 12 – 16 Vid EKENSBERGS VILTSLAKTERI är det FÖRSÄLJNING av VILTKÖTT och där säljer även Hembygdsmuseet JULGRANAR (kan fås med hemkörning).
  • 12 – 16 ÖVERENHÖRNA KYRKA är ÖPPEN.
  • 16 – 17 I ÖVERENHÖRNA KYRKA är det LUCIAGUDSTJÄNSTmed LUCIATÅG av HIMLAKUL inne i kyrkan.

Arrangörer: Hembygdsföreningen, Bygdegårdsföreningen, Enhörna församling och Ekensbergs viltslakteri

Enhörna Hembygdsförening

Skapad av: Juha Nyberg (2023-11-24 13:04:43) Kontakta föreningen