Det här hände sommaren 2022:

• Klä midsommarstången 23 juni
  • Midsommarafton med caféet öppet och uppträdande av folkdanslaget 24 juni
  • Sommarcafé under juli månad
  • Utställning lapptäcken 5-6 juli
  • Svängen 21-24 juli
  • Spelträffar fyra tisdagar under juli månad

Arbetet med underhåll fortsätter. I år kommer skihagen att rivas och ny sättas upp, skorstenar ska få omvårdnad och skydd för väder och fåglar m.m. Följ oss på facebook!

Allt detta ska genomföras av en mängd frivilliga personer som ställer upp och hjälper till. Tack alla ni som ställer upp!

Du vet väl om att området och olika byggnader går att hyra för dop, släktträffar, kurser och andra lugna sammankomster. Kontakta styrelsen.

________________________________________

Medlemsavgiften 2022 går till att hålla området i gott skick och att skapa så många trevliga aktiviteter som möjligt.

Betala medlemsavgift 200 kr/familj eller 100 kr/person till bankgiro 5723-4841 eller Swish 123 302 11 69. Kom ihåg att uppge era namn. Vid bidrag skriv Gåva.

Alla tycker vi Burträsk hembygdsområde är vackert beläget med många fina byggnader. Tiden under pandemin har minskat aktiviteterna på området men en massa underhåll av byggnaderna har gjorts med hjälp av entreprenörer, men framför allt en mängd frivilliga, hjälpsamma personer. Stort tack!

Tyvärr har vårt medlemsantal sjunkit ordentligt. Vi hoppas på att så många som möjligt vill fortsätta som medlemmar, återuppta sitt medlemskap eller bli ny medlem i föreningen. Det går också bra att hjälpa oss genom att skänka en gåva på valfritt belopp till underhållsverksamhet.

Burträsk Hembygdsförening

Skapad av: Burträsk Hembygdsförening (2022-05-15 18:57:55) Kontakta föreningen