Nu blir det inte mörkare och vi ser fram mot ljusare tider!

Vi i Burs Hembygdsförening är glada och tacksamma för det stöd och den uppmuntran vi fått under året och önskar er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Vi vill också tacka alla som besökt våra besöksmål och evenemang och er som valt att stödja oss som medlemmar.

Det är vår förhoppning att ni även fortsättningsvis stöder vår verksamhet genom att vara medlemmar och besöka våra evenemang. Medlemsavgiften för 2024 är 100:-. Beloppet insättes på Hembygdsföreningens bankgiro-konto 5469-0185 eller Swish 123 348 17 02. Skriv ditt namn, email-adress, mobiltelefonnummer och adress i formuläret ”Bli medlem” som du hittar på vår hemsida hembygd.se/burs. Du kan betala avgiften redan nu eftersom medlemsavgift som betalas i december gäller för hela 2024.

Utöver att hålla våra besöksmål tillgängliga kommer vi under 2024 att anordna våra traditionella evenemang: Skön Konst i Burs 2024 i Prästgården 13 – 14 juli, Grillfest vid Sojdet den 21 juli och Spelmansdagen vid Sojdet den 11 augusti.

Tack vare ideella insatser och externt stöd har vi under 2023 kunnat påbörja underhåll och utveckling av i första hand Sojdemuseet och Fattigstugan/Skolmuseet. Eldsjälar i detta arbete har varit Tore Gustavsson, Ulf Jacobsson på Västerlaus, Magnus Sjöholm, Kjell Arvidsson och Maths Hederstedt. Ett stort tack till dem!
Har du själv förslag på aktiviteter du tycker vi skall anordna så kontakta någon av oss i styrelsen så skall vi försöka hitta en lösning. Det går bra att skicka ett förslag här från hemsidans meddelandefunktion.
Under 2024 kommer vi att förbättra och utveckla vår kommunikation med medlemmar och andra intressenter i form av ett bättre förbättrat medlemsregister som också kommer att kunna hantera nyhetsbrev och annan information. Se till att uppdatera din information på med hjälp av meddelandefunktionen på vår hemsida hembygd.se/burs!

Vi kommer också att tillsammans med det övriga föreningslivet i Burs försöka hitta former för hur Burs socken får en starkare ställning som remissorgan för det regionala planeringsarbetet och andra aktiviteter.

Med förhoppning om ett bra 2024 önskar vi er alla
En Riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Burs Hembygdsförening

Skapad av: Ulf Jacobsson (2023-12-23 20:55:45) Kontakta föreningen