När jag undersökte hur besöksmålen i Burs hittades av de vanligaste sökmotorerna gjorde jag en sökning ”tjärdal Burs” och fick fram en trevlig bloggpost på CITISCAPES:BLOGGEN som Måns Hagberg har skrivit förra sommaren.
Den positiva beskrivningen är inspirerande för oss som arbetar ideellt med att förvalta och utveckla våra besöksmål. Men han lyfter också fram problemet med att hitta oss och hitta till oss. Här måste vi hitta lösningar som gör det enklare för våra potentiella besökare.

Är du intresserad av att veta mer om bygdens historia och våra besöksmål så går det att hitta mycket material på vår hemsida. Här finns en länk till en sammanfattande beskrivning av besöksmålen och en karta som visar var de finns. Det finns också information om de kontaktpersoner som kan hjälpa dig om du vill veta mer eller besöka oss.

Och stöd oss gärna genom att bli medlem i Hembygdsföreningen!

Burs Hembygdsförening

Skapad av: Ulf Jacobsson (2023-10-01 10:36:31) Kontakta föreningen