Detta är ett preliminärt program som kommer att uppdateras fortlöpande, så håll koll!

Onsdag 21 februari kl 11-15 i Sockenstugan: Sportlovspyssel för barn och vuxna; ulltovning och korvgrillning. Fika med hembakat!

Fredag 22 mars kl 18.30: Musik-quiz med öar i fokus. Afterwork i Sockenstugan, vi bjuder på lite snacks men tag gärna med något du vill dricka därtill. Alla är välkomna!

Lördag 23 mars kl 11-14 i Sockenstugan: Påskpyssel där du kan lära dig att torrtova och annat pyssel. Materialet kostar 50 kr och fika ingår.

Söndag 28 april kl 17: ÅRSMÖTE i Sockenstugan. Vi bjuder på något att äta och dricka. Efter mötet berättar Örjan Molander, Kalmar läns museum, på temat "Väderkvarnar på Öland och i Bredsättra". Årsmöteshandlingarna finns här på hemsidan, kolla under meny! Välkomna!

Valborgsmässoafton i Bredsättra. Välkomna till Leifs håla kl 20.00 för traditionellt firande av Valborg. Vi bjuder på grillad korv och något att dricka. Ställ gärna bilen vid Sockenstugan.

Lördag 4 maj kl 10. Städdag vid Kapelludden.

9-11 maj Öland Spirar i Sockenstugan kl 11-17; Plantor till salu; tomat, chili, kapkrusbär, smultron, pelargon mm. Lokala godsaker och Skedstadhonung.

Öppen Vävstuga med textilier att köpa, lotterier. Utställning med bilder från Kapelludden.

11-12 maj: Heliga Birgittas 650-årsjubileum vid Kapelludden, i samverkan med svenska kyrkan.

Bredsättra-Sikehamns Hembygdsförening

Skapad av: Kjell-Olof Hedlund (2023-09-05 08:13:40) Kontakta föreningen