Vi vill gärna ha bilder från alla byar i Björna socken för att kunna bidra med ovärderliga kunskaper och bilder om bygdens människor, liv och leverne genom tiderna. Allt är välkommet även material från 1950- talet och framåt eftersom det också redan är historia. Mycket har förändrats under de senaste decennierna och allt blir så småningom historia. Det är viktig att bevara spår efter gången tid, dokumentera nutiden samt lämna spår för kommande tider.
Genom att hembygdsföreningen får låna och dokumentera bilder till hemsidan så bevaras bilder och kunskap för framtiden och kan ses över hela världen.

Det finns många byar i Björna socken: Angsta – Aspsele – Berg – Björna – Björnsjö – Getingstabodum – Gide – Hemling – Hundsjö – Högåsen – Korsbyn – kärrsjö -  Leding – Locksta – Lockstatorp – Långviken – Långviksmon – Lövlund – Mattarbodum – Movattnet – Mörtsjö – Nordanås – Nybyn – Nyliden – Näset – Remmarn – Ryssjö – Studsviken – Torsbacken – Uttersjö – Älghult – Ängsbyn – Östansjö

Har du bilder som föreningen kan överta eller låna för att dokumentera, hör av dig till Agneta Westberg
Tel 070-266 74 37
E-post: [email protected]