Missa inte Balingstdagsjubileet! Välj bland följande programpunkter där vi tänkt att det ska finns något för alla!

Ta gärna cykel eller buss till Balingsta! Begränsat antal parkeringsplatser finns.

Balingstaloppet med start kl 11följt av dragkamp kl 11:45 och yogainspirerad nedvarvning med Anna Lindh ca kl 12:15. Anmälan till loppet sker på plats från kl 10:30.

Kulturcafe i församlingshemmet kl 14:30-17:30. Från kl 14:30 utställningar av Per Axell, Annie Hansen Falkdal, Ia Gustavsson och ett gäng Wik-väverskor. Deltagare från slöjdcafeet finns på plats.  Ca kl 15:15-17 Folkmusik med Amelie Edfelt och Anna Brolin, Folkmusik med "Guldkatt med vänner" och  poppiga låtar med Kajsa Selenius. Balingsta förskola har öppet hus kl 14:30-16. Ridturer med Sara Holmgren kl 15:30-17. Röda korset håller i instruktion av hjärtstartaren från kl 14:30. Försäljning av honung från Hacksta.

Ekbolanda gård säljer fika på plats.

Konsert "Musikalernas värld" i kyrkan kl 18-19, med Erika Enander sång och Mattias Jansson piano.

Från kl 17 finns möjlighet att köpa nygrillade hamburgare från Ekbolanda gård.

Musikfestival kl 19-23 i området mellan kyrkan och prästgårdens magasin. kl 19:15 Sing-along med sångerskan Ulrika Eriksson, ca kl 20:15 skön progressiv rock med Pastejköket och ca kl 21:15 avslutning med det välkända klezmerbandet Den flygande bokrullen!

Inträdet till festivalen kan köpas redan under kulturcafeet. Festivalområdet öppnar kl 18 för den som vill spela kubb, kasta dart, tävla i cornhole eller chilla med picknick. Kom ihåg att ta med egen stol/picknickfilt samt dryck om du önskar annat än läsk, must och vatten som säljs av Ekbolanda gård. Bajamaja finns på festivalområdet. Den som behöver handikappanpassad toalett kan fråga någon av arrangörerna (i gula tröjor) för tillgång till toalett i församlingshemmet.

Inträde till festivalen kostar 50kr för medlemmar och 150kr för icke medlemmar. Barn upp till 16 år gratis. För att säkra din biljett till festivalen, anmäl antal och namn till [email protected]

Varmt välkomna!

läs mer här