Årsmötet hölls fredagen den 23 februari i Lillåns församlingshem. Ett 80-tal medlemmar mötte upp till årsmötet med sedvanliga förhandlingar, som hölls av  Lars Elmqvist, ordförande  och undertecknad vid pennan. Sven-Olof Jesse Jansson valdes nu, efter att under 2023 varit mötesordförande, till ny ordförande i föreningen.  Solweig Magnusson förre ordf. önskade Lycka till med ordförandeskapet! Övriga förändringar genomfördes:

Nya suppleanter blev Karin Karlsson, Bengt Ålund och Jan Gustafsson efter Bengt och Margaretha Lundberg samt Monica Schulstad,  som lämnar styrelsen.

Bengt kommer att fortfarande vara kvar som redaktör på hemsidan med Bygdeband och Margaretha arbetar vidare med Vårmarknaden med loppis.  Monica kommer att delta i programgruppen och ha hand om uthyrningen av Gammelgården. Alla tre avtackades med vackra blommor.  Bengt, med 12 år  som ledamot i styrelsen, tilldelades hedersnål med lagerkrans och Margaretha tilldelades hedersnål för många år som sekreterare. Vidare avtackades med blommor: Ingrid Pettersson, valberedningen, Gullan Börjesson, serveringsgruppen och Ebbe Börjesson, Gammelgårdsgruppen.

Efter mötesförhandlingar med information avslutades möte med att föreningen bjöd  på god landgång från Smörgåsbutiken till kaffe/te och hembakad kaka och därefter fick vi lyssna till Lage Holmström från Kungsör som sjöng och kåserade om Hasse och Tages AB Svenska Ord.

P.S.   Sen vill jag passa på att påminna om nästa program som kommer: Evert på Hyttebacken i Kilsbergen - en dokumentärfilm som visas redan måndag den 11/3 kl. 18.00 i Lillåns församlingshem.

Eftersom jag kommer att avsluta mitt engagemang som ansvarig och redaktör för hemsidan, så kan man hitta information om program på vår länk till Facebook där Solweig Magnusson fortsätter att skriva,  tills ny redaktör kommer in här på Hembygdsportalens hemsida.

Med tack för den här tiden och denna trevliga syssla med penna och kamera

säjer jag  Hej då!

Barbro Jansson

Axberg-Hovsta Hembygdsförening