Med en fantastisk bild som tar fram Åstols alla färger - kvällens solvarma klippor mot den mörka himlen och med Röda stugan som ett livfullt utropstecken - är Ville Carlström vinnaren av Årets Åstolbild 2023!

Ett stort grattis till Ville som här håller upp sin vinnarbild! Ville vinner ett presentkort för en middag på Åstols Rökeri!

Vinnarbilden och ytterligare tolv bilder utvalda av juryn kommer att publiceras i Åstolkalendern 2024. Fotograferna till dessa bilder kommer att meddelas separat.

Åstolkalendern 2024 går att förbeställa här. Beställningslistor finns också uppsatta i affären.

Ett STORT TACK till alla som har deltagit med tävlingsbidrag! Juryn fick över 70 bilder att ta ställning till! Samtliga inskickade bidrag kommer att ingå i Hembygdsmuseets fotodokumentation av Åstol. Även de bilder som inte fick plats i årets kalender utgör således ett viktigt bidrag i dokumentationen av ön!

Ett särskilt tack går också till Åstols Rökeri som har sponsrat tävlingen!

Tävlingen Årets Åstolbild arrangeras av Åstols hembygdsgrupp. Juryn har bestått av Kristina Alander, Knuth Karlsson, Jonas Myrstrand, Helena Rafstedt och Ines Sebalj

Åstols hembygdsgrupp

Skapad av: Helena Rafstedt (2023-11-12 17:09:38) Kontakta föreningen