Ordförande i Kalmar läns hembygdsförbund Lisbeth Svensson inledde årsmötesförhandlingarna i Vissefjärda den 21 maj. Under stämman delades  Årets Eldsjälspris ut. Ett av Eldsjälsprisen tilldelades Donald Öfverberg från vår förening.

Nomineringen löd: Donald har genom sitt stora engagemang och idoga arbete under många år tagit fram underlag till både skrifter och guidningar. Donald har skött arbetet med bokningar vilket genererat i att besökare från olika delar av landet fått ta del av våra två museer, järnframställning, lokala industrier samt odlingslandskapet runt Ankarsrum. Donald är arkitekten bakom utställningar i Aktiveum, som nog får betraktas som Donalds skötebarn. En guidning som nog är särskild minnesvärd är kungaparets besök i Aktiveum jubileumsåret 2005.

Ankarsrums Hembygdsförening

Skapad av: Maud Lindqvist (2022-06-14 14:30:54) Kontakta föreningen