Rekordmånga deltagare kom när hembygdsföreningens årsmöte ägde rum i Gamla Smedjan intill Husqvarna Museum. Drygt 100 medlemmar deltog i årsmötesförhandlingarna och fick se den nya filmen om Doktor Hjorton. Anders Kragner omvaldes till ordförande. Arne Månberg, Jonas Berntsson, Robby Åberg och Per Jonson omvaldes till ordinarie styrelseledamöter på en tid av 2 år. Nyval på Owe Andersson på en tid av 1 år. Björn Johansson Elmervik, Kerstin Ericsson och Lisbeth kvarstår i styrelsen. Till suppleanter omvaldes Dagh Larsson och nyval på Ulla Staaf. Omval av revisorerna Anna Grimäng Carlman, BDO och Staffan Lindblad.Anders Kragner redogjorde för verksamhetsplanen för 2024. Bland annat ska den lokala historien i Smedbyn och Husqvarna Museum knytas ihop. Föreningen ska bland annat engagera sig i midsommardagsfirandet vid Kroatorpet, Vandringens dag, Soppkulturluncherna och Gammeljul i Smedbyn. Lisbeth Hall berättade om hur Kruthuset/Stadsmuseet utvecklas med nya utställningar, bland annat om vår lokala musik och musiker. Hon berättade även att programmet för höstens soppkulturluncher redan är klart.

Huskvarna Hembygdsförening

Skapad av: Kerstin Ericsson (2024-04-03 18:59:23) Kontakta föreningen
Ändrad av: Kerstin Ericsson (2024-04-04 09:12:07) Kontakta föreningen

Kontakta oss